Friday, May 27, 2016

POETRY FRIDAY: "Mosquito Season"

Ah, lively, deadly life! With Zika and other viruses on the rise, I've heard many variations on "The only good mosquito is a dead mosquito." As frightening as the health threats are, the closer I look, the more I find to admire about these graceful, resilient creatures.  

Mother Culex quinquefasciatus (southern house mosquito) with her egg raft
  
Mosquito Season

Mother fends off  
Net and swatter,
Hovers over
Standing water

Where she works
Her subtle craft,
Conjures up a
Cradle-raft

Made of eggs,
Laid with care
In the hollow
Of a chair

Puddled by a
Passing storm—
Perfect place to
Raise a swarm.


© 2016 Steven Withrow, all rights reserved

You can hear me read the poem aloud on SoundCloud by clicking here.


Aedes mosquito larva

This week's POETRY FRIDAY is hosted by Julie Larios at The Drift Record.

5 comments:

Julie said...

So nice and tight, Steven! Great rhyme and rhythm. Well done.

Linda B said...

New info to me, lovely to hear aloud. There was a recent article in Smithsonian about the dangers of killing them all.

Brenda Harsham said...

I've never seen an egg raft, although I have seen plenty of little wigglers. I'm afraid I'm ruthless and tip out those little wigglers every time. Great poem. I almost feel sympathy for that mother. But not quite. :-)

PAK BUDIMAN DI MALANG said...

saya sangat berterima kasih banyak MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan pesugihan dana ghaib nya kini kehidupan kami sekeluarga sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ternyata apa yang tertulis didalam blok MBAH RAWA GUMPALA itu semuanya benar benar terbukti dan saya adalah salah satunya orang yang sudah membuktikannya sendiri,usaha yang dulunya bangkrut kini alhamdulillah sekaran sudah mulai bangkit lagi itu semua berkat bantuan beliau,saya tidak pernah menyangka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan kami sekeluarga tidak akan pernah melupakan kebaikan MBAH,,bagi anda yang ingin dibantu sama MBAH RAWA GUMPALA silahkan hubungi MBAH di 085 316 106 111 insya allah beliau akan membantu anda dengan senang hati,pesugihan ini tanpa resiko apapun dan untuk lebih jelasnya buka saja blok mbah PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

IBU TUTI TKI SINGAPUR said...

SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259 ATAU KLIK SITUS KAMI PESUGIHAN TAMPA TUMBAL